Puhastusteenindaja

MIXKOOLITUS

ÕPPEKAVA RÜHM:

Puhastus- ja koduteenindus

ÕPPEKAVA MAHT:

140 ak. tundi ( 50 ak. tundi teooria, 70 ak. tundi praktika) + 20 ak. tundi iseseisvat tööd

KOOLITUSE TOIMUMISE AJAD:

3.11.2025 – 15.03.2026

TÖÖLEVÕTUVÕIMALUSEGA

LÄBIVIIMISE ASUKOHT:

Helmiku tee 42, Tallinn

KURSUSE MAKSUMUS:

2300€

ÕPPEKEEL:

Vene keel

SIHTGRUPP:

Kõigele soovijatele

ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS

Puhastusteenindaja, tase 3 Kutsestandard, Vabariigi Valitsuse määrus nr 130, vastu võetud 26.08.2013.

KOOLITUSE EESMÄRK

Läbitud koolitusega omandatakse teadmised ja oskused, mis on vajalikud koristus- ja hooldustöötaja tööks erinevates igapäevaelu valdkondades.

KOOLITUSE TULEMUS

Koolituse lõppemisel õpilane:

  • Tunnistab professionaalset terminoloogiat, mõistab tehnoloogilisi põhimõtteid, valdab koristusseadmeid, oskab neid ette valmistada, järgib hügieeni.
  • Määrab kindlaks koristamise vajaduse, hindab saastumise põhjuseid ja valib puhastusmeetodid, arvestades katete eripärasid ja eelistades ökonoomseid ja ökoloogilisi vahendeid. Erineb ja teostab põhjalikku ja ennetavat koristust, kasutades vastavaid meetodeid ja seadmeid;
  • Töötab iseseisvalt või meeskonnas juhendamise all vastavalt juhistele. Hindab oma töö kvaliteeti ja vajadusel parandab puudujääke. Järgib professionaalset eetikat ja konfidentsiaalsust.

SIHTGRUPP

  • Need, kes on huvitatud ümberõppest ja eriala vahetusest.
  • Need, kes soovivad töötada koristus- ja puhastusteenuste alal.
  • Need, kes soovivad omandada oskusi nõutava töö jaoks naaberriikides.
  • Need, kes soovivad tulevikus taotleda kutsekvalifikatsiooni “Koristustöötaja, tase 3”.

TINGIMUSED KOOLITUSE ALUSTAMISEKS

Põhiharidus

Teoreetiline õppe hõlmab: Loengud, arutelud, situatsioonide modelleerimine, terminoloogia ja ohutustehnikate meeldejätmine.

Praktiline õppe hõlmab: Soovitatavate puhastusvahenditega, tööprotsesside analüüs erinevate pindadega, puhastamise treening.

Iseseisev töö hõlmab: Kodutööd, ohutustehnika kordamine.

KURSUSE PROGRAMM

MOODULID

  • Erialaga tutvumine.
  • Professionaalse terminoloogia õppimine.
  • Erinevate koristustööde liigid.
  • Puhastusvahendite eri liigid.
  • Koristamise seadmed.
  • Töökoha ohutustehnika, hügieen ja sanitaarnormid (teoreetiline osa).
  • Seadmete ja tööriistade ettevalmistamise ning töötlemise põhimõtted enne ja pärast koristustöid.
  • Koristustööde vajalikkuse ja korra määramine, koristuse tüübi, sh eriliste töötlemisviiside kindlaksmääramine.
  • Koristusplaani koostamine.
  • Puhastusmeetodite valimine.
  • Kliendi nõuetest lähtuvate puhastusvahendite valik, doseerimisnormide määramine.
  • Kuluartiklite valik.
  • Antiallergiliste vahendite kasutamise vajaduse kindlaksmääramine.
  • Toetava ja põhjaliku koristuse põhimõtted, nende erinevused ja eripärad.
  • Puhastusmeetodid.
  • Toetava koristuse puhastusvahendid, ained ja seadmed.
  • Põhjaliku koristuse puhastusvahendid, ained ja seadmed.
  • Ergonoomika, ökoloogia ja keskkonnasäästlikud töömeetodid.
  • Praktiline töö koolikeskkonnas.
  • Meeskonnatöö omadused ja oskused.
  • Isikliku töö, meeskonnatöö ja juhendatud töö eripärad.
  • Kliendiga suhtlemise psühholoogia.
  • Kliendi territooriumil töötamise reeglid, professionaalne eetika, konfidentsiaalsusreeglid.
  • Tööohutuse, ohutustehnika ja hügieeni nõuete järgimine (praktiline õpe töökeskkonnas).
  • Praktiline töö töökeskkonnas õpitud teemade alusel.

KOKKU TUNDI 140

HINDAMISMEETODID JA KOOLITUSE LÕPETAMISE TINGIMUSED

Õppetöö käigus täidavad õpilased praktilisi ja situatsiooniülesandeid või iseseisvaid ülesandeid, saades nende kaudu õpetajalt suulist või praktilist tagasisidet.

Praktilist koolitust hindab iga päev koolitaja. Hindeid antakse sooritatud praktiliste tööde eest koolitus päevikus.

Hindamissüsteem: suurepärane (5), hea (4), rahuldav (3), mitterahuldav (2). Mitterahuldava hinde korral on õpilane kohustatud seda kokkuleppel koolitajaga parandama.

Lõputunnistusele lubatakse üliõpilased, kes on osalenud vähemalt 75% kursusest, on saavutanud kavandatud õpiväljundid ja kellel ei ole õppepäevikus mitterahuldavaid hindeid.

Õppetöö lõpul sooritab õpilane kokkuvõtva atestatsioonina eksami:

– teoreetilise testi paberkandjal või elektroonilisel kujul.

– praktiline ülesanne, mis näitab kandidaadi oskusi.

Lõpueksam loetakse sooritatuks, kui õpilane on õigesti vastanud vähemalt 75% testiküsimustest ja sooritanud praktilise ülesande hindega “rahuldav” või kõrgem.

 

VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID

Õpilastele, kes on võtnud osa õppetööst 75% ulatuses ning kes on saavutanud õppekavas kehtestatud tulemused ja edukalt sooritanud atesteerimise, antakse välja vastav Tunnistus

Õpilastele, kes on võtnud osa õppetööst vähemalt 50% ulatuses, kuid ei ole läbinud õppetööd õppekavas nõutud mahus või ei ole sooritanud atestatsiooni ning ei ole saavutanud õppetöös ettenähtud tulemusi, väljastatakse päringu korral Tõend õppetööst osavõtu kohta, näidates ära läbitud õppemahu.

ÕPPEMEETODID

Kursus on üles ehitatud teoreetiliste ja praktiliste õppuste vormis, mis on ühendatud õppekava teemade kaupa.

Õppemeetodid: aktiivsed loengud, diskussioonid, rühmatööd, situatsioonide modelleerimine ja lahendamine, rolliülesanded, vajaduse korral töö temaatilise tarkvaraga.

ÕPPEMATERJALID:

Õppejõu algatusel võidakse koolituse ajal anda õpilastele jaotusmaterjale paberil ja/või elektroonilisel kujul, videomaterjale ja/või õppefilme. Õppematerjalid on kõikidele õpilastele tasuta. Õppeprotsessi salvestamine (sealhulgas foto-, video- ja helisalvestamine) on lubatud ainult koolitaja ning kõigi nende osalejate eelneval nõusolekul, kelle isikuandmed (sh kujutis, hääl või ütlused) võivad salvestusele jääda.

SOOVITATAV KIRJANDUS:

  1. Riigi Teataja – seadusandlus, teemakohased normatiivakti
  2. Koristamine – see on lihtne? Töövihik õpilasele Autor: Helge Alt, Kai Puusepp, Janne Toom, osaühing Puhastusekspert
  3. Puhastusteenindus, Endla Kuura

ÕPETAJA KVALIFIKATSIOON:

Kõrgharidus, töökogemus õpetatavas valdkonnas, õpetamiskogemus.

Jelena Domnina on mänginud olulist rolli kohaliku puhastustööstuse arendamisel ja järgmise põlvkonna professionaalsete puhastajate koolitamisel. Alates 2010. aastast on Elena edukalt juhtinud SHELA OÜ-d, millest on saanud üks Eesti turuliidreid innovaatiliste puhastuslahenduste valdkonnas. (Tallinna Pedagoogikaülikool Kasvatusteaduse teaduskond. Eriala: algklasside õpetaja) 2004 a.

MEIST:

Kõiki meie kursuseid saab läbida nii distantsilt kui ka kohapeal.

Kontaktandmed:

53755237